Klachten en geschillen

Waar mensen woonruimte huren en verhuren kunnen problemen ontstaan. Bijvoorbeeld over geldzaken of over technische zaken in en om uw woning. Wanneer u niet tevreden bent dan is het goed om te weten op welke wijze u dit kenbaar kunt maken.


Klachten over huur of werkwijze
Bent u het niet eens met uw huurprijs, huurbetaling of jaarlijkse huurverhoging? Of bent u niet tevreden over de werkwijze van Het Gooi en Omstreken? Dan kunt u dit door middel van het Klachtenformulier aan ons melden.

 

Klacht schriftelijk melden
U kunt een klacht over de bovenstaande onderwerpen ook schriftelijk aan ons melden door een brief te sturen naar: Het Gooi en Omstreken, Postbus 329, 1200 AH Hilversum. U kunt de brief afhankelijk van het onderwerp richten aan: Wonen (huurprijs en dienstverlening), Vastgoed (afhandeling reparatieverzoeken en dienstverlening) of Huuradministratie (huurbetaling- en/of verhoging).

 

Geschillenadviescommissie
Het kan zijn dat u na de afhandeling van uw klacht niet tevreden bent. Er is dan sprake van een geschil tussen u en Het Gooi en Omstreken. U kunt zich dan richten tot de Geschillenadviescommissie (GAC). Meer informatie kunt u vinden op de pagina Geschillenadviescommissie.


Huurcommissie 
Bent u het niet eens met uw huurprijs, huurbetaling of jaarlijkse huurverhoging of bent u niet tevreden over de werkwijze van Het Gooi en Omstreken?  Dan kunt u zich telefonisch (0800) 488 72 43 of schriftelijk wenden tot de Huurcommissie: Huurcommissie, Postbus 16495, 2500 BL Den Haag.  Meer informatie vindt u op de website van de Huurcommissie.

 

Kantonrechter
Als al de bovenstaande mogelijkheden naar uw gevoel onvoldoende hebben uitgehaald, kunt u de zaak voorleggen aan de kantonrechter. Informatie hierover vindt u op u op de website Rechtspraak.

 

Woningtoewijzing gemeente Baarn
De woningen in de gemeente Baarn worden toegewezen door deze gemeente. Als u niet tevreden bent over het woningtoewijzingssysteem, dan kunt u dit schriftelijk melden aan: College van burgemeester en wethouders, t.a.v. afdeling CBS, Postbus 1003, 3740 BA Baarn. Meer informatie vindt u op de website van de gemeente Baarn.

 

Woningtoewijzing Bunschoten
De woningen in de gemeente Bunschoten worden toegewezen door WoningNet Eemvallei. Als u niet tevreden bent met over woningtoewijzingssysteem, dan kunt u dit schriftelijk melden aan: Gemeente Bunschoten, t.a.v. Klachtenco÷rdinator, Postbus 329, 3750 GE Bunschoten.
 
WoningNet
De woningen in de gemeenten Blaricum, Bussum, Hilversum en Wijdemeren worden toegewezen door WoningNet. Als u niet tevreden bent over het woningtoewijzingssysteem, kunt u dit schriftelijk melden aan: Regionaal Urgentie Bureau, Postbus 514, 1200 AM Hilversum. Meer informatie vindt u op de website van WoningNet.